کاربرد سیم المنت
نوشته شده توسط : atashkar

کاربرد سیم المنت

سیم المنت برای محیط صنعتی معمولاً توسط یک منبع الکتریکی تغذیه می شوند. کلیه بخاری های برقی با عناصر بخاری ساخته شده از میله های گرمایشی مخصوص طراحی شده. سیم المنت معمولی از استیل ساخته شده است. سیم المنت در گرم کردن آب یا مواد مایع مشابه برای یک هدف کلی استفاده می شوند و معمولاً بدون خوردگی هستند. سایر مواد مقاوم در برابر خوردگی مورد استفاده ترکیبی از آلیاژ مانند مس یا تیتانیوم است. سیم المنت در برابر درجه حرارت بالا بسیار مقاوم بوده و در برابر محیط بسیار خورنده مقاومت می کنند. اخیراً ، آلیاژهای ویژه تولیدی برای کاربردهای پیشرفته تر معرفی شدند.

سیم المنت چیست؟

سیم المنت بخش مهمی از بخاری صنعتی است که مزایای افزودنی متنوعی را برای کاربرد خاص به آن افزوده است. انتخاب سیم المنت تا حد زیادی به نوع و ماهیت محیطی که برای آن استفاده می شود بستگی دارد. علاوه بر این ​​، نوع سیم المنت که نصب می شوند همچنین دارای چه نوع آلیاژ است که باید از آن ساخته شود. سیم المنت بصورت کارخانه ای به هر شکل و اندازه تنظیم می شوند. سیم المنت در دمای بسیار بالایی کار می کنند زیرا بعضی از عناصر گرمایشی لازم است تا بیش از دمای فرایند 1600 درجه فارنهایت کار کنند. مواد برای سیم المنت بسته به کاربرد آن متفاوت است. بخاری های غوطه وری غالباً به ماده ای نیاز دارند که در برابر شکست در دمای شدید مقاوم باشد و بدون تسلیم شدن در فاکتور فرسایش غوطه وری بماند. با توجه به این شرایط ، فولاد ضد زنگ گزینه ای ایده آل برای گرم کردن آب و سایر مواد شیمیایی مشابه است. فولاد ضد زنگ از آلیاژ فولادی با حداقل 10.5٪ احتمال زیاد 13٪ تا 26٪ از محتوای کروم توسط جرم به نام آلیاژهای FeCrAl ساخته شده است. بزرگترین مزیت فولاد ضد زنگ در مقایسه با فولاد کربن معمولی ، بدیهی است مقاومت در برابر اکسیداسیون است. با این حال ، فولاد ضد زنگ به هیچ وجه ضد فرسایش نیست. برخی محیط های خارجی مانند اکسیژن کم ، شوری زیاد یا گردش خون ضعیف وجود دارد که در زیر آنها فولاد ضد زنگ در برابر فیلم منفعل اکسیدهای کروم آسیب پذیر می شود.

استفاده از آلیاژهای سیم المنت عجیب و غریب توانایی سیم المنت را در مقاومت در برابر طبیعت فرساینده ذاتی آن افزایش می دهد. به عنوان مثال مس به آب واکنش نمی دهد تا از اکسیداسیون طبیعی جلوگیری کند. با این حال ، در نهایت نسبت به استفاده طولانی مدت به اکسیژن جوی واکنش نشان می دهد و یک لایه از اکسید مس را بر خلاف اکسید آهن تشکیل می دهد. استفاده از تیتانیوم نگرانی زیادی را در مورد خوردگی از بین می برد زیرا یکی از خواص آن مقاومت در برابر خوردگی قوی است. فواید تیتانیوم اضافی آن در مقایسه با سایر فلزات است.





:: برچسب‌ها: کاربرد سیم المنت , سیم المنت چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: